2 яйца, кофичка кисело мляко, 2 чаши брашно и закуската е готова, а децата скачат от щастие, а мъжа сит и доволен

Приготвяне:

30 мин

Готвене:
60 мин

Общо: 90 мин

Хранителна стойност:
500 kcal

Може би най-разпространеният стереотип, свързан с поничките са  американските полицаи, които ги хапват в нереални количества, пиейки кафе. Но реално няма човек, който да не обича понички

Предлагаме да приготвите хрупкави отвън, меки, буйни от вътре понички за закуска . И за да ги направим още по-вкусни и интересни, ще добавим плодове. През сезона използвайте пресни плодове, в студения сезон- замразени.

Съставките посочват количеството слънчогледово масло, необходимо за омесване на тестото. Колко ще ви е необходимо за самото пържене зависи от обема на тигана и размера на порцията поничка, която искате да изпържите наведнъж. Извадете поничките от олиото, веднага щом получат еднакъв златист оттенък.

 

съставки

 

Яйце 2 броя

кисело мляко 500 мл

захар 1 супена лъжица

бакпулвер или сода 0,5 ч.л.

плодове 100 g (по ваш избор)

сол 1 щипка

Ванилия 10 g

пудра захар 3 супени лъжици

Слънчогледово масло 2 с.л. л.

Пшенично брашно 500–600 g

 

подготовка

В дълбока купа разбъркайте яйцата със сол и захар, обикновена и ванилията. Изсипете киселот мляко, слънчогледовото масло и разбъркайте. Пресейте брашното с бакпулвер, омесете еластично тесто, а не лепкаво за ръцете.

[


Разточете тестото, нарежете на парчета. Изравнете всяко парче с длан, поставете желания брой плодове в центъра, съберете краищата и навийте заготовката в топка.


В малка тенджера загрейте необходимото количество растително масло. Потопете част от топките във врящото олио, гответе до покафеняване. Поръсете с пудра захар преди сервиране.

 Насладете се да ви е харесало, не забравяйте да споделите рецептата с приятели.

Намери ни във facebook