Изумителната история на блондинката, която започна от нулата, а сега притежава бизнес за 1 милиард долара (СНИМКИ)

Бременна в последните месеци и с ограничени финансови средства, Кендра Скот знае, че трябва да намери начин да печели повече пари. Докато очаква раждането на първото си дете в дома си в Остин, щата Тексас, тя започва да скицира бижута. Това се случва през далечната 2002-а, когато 28-годишната към онзи момент Скот има само 500 долара спестявания, с които се опитва да започне собствен бизнес.
След като се ражда синът й, Кендра решава, че ще се оппита да продаде обеците и други неща, които създава по скиците си.

Създава това, което е основата на първата й колекция, поставя бебето в слин и образците от бижутата – в метална кутия за чай.

После обикаля из бутиците на Остин като се опитва да продаде бижутата си. Разпродават се още на първия ден. От този ден нататък Кендра има свой бизнес.

Сега едноименната компания на Скот, която в момента е на 44 години – Kendra Scott – е с пазарна капитализация над 1 млрд. долара, а личното й състояние е около 500 млн. долара. Тя е в класацията на Forbes за най-богати самореализирали се жени в САЩ за 2017-а – на 36-то място и над звезди като Тейлър Суифт и Бионсе.

Скот е родена и израснала в Средния Запад – Уисконсин. Следва в университета в Тексас, но напуска само след година и в крайна сметка заживява в Остин. После създава и ръководи бизнес в продължение на две години като прави комфортни шапки за жени, преминаващи през химиотерапия.

Вдъхновението за Кендра идва от покойният й пастрок, а част от приходите й отиват за местни болници, които се борят с болестта.

Идеята за стартъпа за бижута се заражда, след като по нейни думи осъзнава, че има голяма ниша на пазара – повечето бижута са или много скъпи, или крайно евтини (и грозни). По средата няма почти нищо.

Така че нейният план е да създаде качествени бижута със скъпоценни камъни, които тя и други жени с удоволствие ще носят, но на по-достъпна цена. Според нея всяка жена, независимо какви са финансите й, иска да се чувства уверена и красива.

Първоначално Кендра продава само на едро като зарежда само други магазини, вместо да отвори свой собствен. Kendra Scott се разраства бавно, но стабилно.

Скот казва, че й помага и постепенното назначаване на добри специалисти, с чиято помощ тя развива и разширява базирания в Оситн бизнес. Все пак тя среща и някои предизвикателства, особено в личния си живот – първият й брак приключва малко след раждането на второто й дете.

Въпреки това се фокусира върху изграждането на екип от талантливи хора, които да помагат с развитието на бизнеса. Седем от първите служите – все жени – още работят с нея и до ден-днешен.

През 2010-а компанията прави преход и към търговия на дребно като отваря първия си магазин в Остин. Според Скот това е повратен момент за бизнеса и тя е твърдо решена бижутата й да се различават от традиционните.

Елитните бижутерийни магазини са известни с това, че са твърде формални и респектиращи с кадифените си мебели и затворените стъклени витрини. Кендра иска да създаде изживяване, което е топло, приветливо и най-вече – забавно.

В резултат на това клиентите в магазините на Kendra Scott са насърчавани да вземат в ръце и изпробват бижутата – нещо, немислимо при други марки бижута. Пазаруващите сами могат да създадат бижута за себе си като съчетават различни скъпоценни камъни и метал, различни обеци, огърлици, гривни и пръстени.

Сега компанията има 80 магазина за търговия на дребно в САЩ и уебсайт, който доставя по цял свят. Освен това нейните бижута се продават и в някои специализирани магазини в Европа.

Фирмата има около 2000 служители, 96% от които са жени. Въпреки че сега зад нея стоят инвестиционни компании, Скот остава мажоритарен собственик.

Кендра се оказва като еднорог в бранша. Тя не робува на трендове и жъне успехи, докато другите изпитват все повече затруднения. Основната причина за успеха е, че дизайнерката е наистина себереализирала се жена – млада майка, положила много усилия, за да стигне там, където е сега.

Освен това Скот е мила и любезна и това се отразява и в отношенията в компанията и в магазините. Създава усещане за общност, което се харесва на клиентите. Няма я страховитата сянка на зловещия лидер, а само приятелска обстановка.

По отношение на самите бижута Кендра успява да предложи на клиентите точно каквото желаят и то на приемлива цена. Марката й предлага бижута с персонално усещане и силно излъчване, но на цена, която се възприема добре от клиентите. Освен това компанията участва в редица благотворителни инициативи.

Миналата година Kendra Scott дарява 5 млн. долара плюс хиляди бижута на благотворителни организации, предимно посветени на помощта на жени и деца.

Един от примерите за филантропията на компанията е програмата Kendra Cares, в която пациенти в педиатрични болници могат да създават бижута Kendra Scott безплатно за самите себе си или за родител или попечител.

Служителите на Kendra Scott също така са извършили над 2000 часа доброволчески труд и магазините на фирмата в САЩ са били домакини на над 10 000 събития за набиране на средства за благотворителни каузи.

Скот казва, че фирмата е твърдо решена да продължи с тези благотворителни инициативи, защото тя базира бизнеса на три фундамента – семейство, мода и филантропия, които са насока за всичко, което правят.

В насоката на „семейството“ компанията предлага щедър отпуск по майчинство за работещи почасово и на пълен работен ден, финансово подпомагане за осиновяване и борба със случаи на безплодие, плюс фонд за подпомагане на семейства в кризисни периоди. Персоналът може да води бебета и малки деца на работното си място.

„Бижутата и модата може да изглеждат като повърхностна индустрия, но аз ги възприемам повече като възможност да сторя добро за общността“, казва Скот, която е повторно омъжена и вече има три деца.

Източник: webcafe.bg

loading...


Намери ни във facebook